VanusMTW programm toetab varajast märkamist (0-6 aastani) ja sekkumist. Imikute ja väikelastega peredele on loodud tegevuste kogum, mis toetab suhtlemisoskuste ja kõne arengut. Programmis otsime vastuseid teemadele: mis motiveerib last suhtlema, kuidas suhtlushuvi süvendada ja pikendada, Kuidas rääkida nii, et laps saaks kõnest paremini aru, kuidas arendada mänguoskusi, kuidas aidata lapsel sõprust luua.Logopeed Ly Laane, MTW programmi juht, soovitab MTW programmis osalemist seetõttu, et: "Vanemad õpivad läbi näitlike videote, praktiliste tegevuste ja eneseanalüüsi, kuidas nende laps hetkel suhtleb, millised võiksid olla järgmised sammud ning mis motiveerib last suhtlema. Väike grupp võimaldab kõigile aktiivset osalemist ja juhendajana jõuan pakkuda igale perele individuaalseid juhiseid ja toetust. Samuti on vanematel piisavalt võimalusi omavahel suhelda ja kogemusi jagada. Vanematele on oluline, kuidas muuta igapäevased tegevused suhtlemisvõimalusteks, kuna lisaaega „harjutamiseks“ on sageli väga raske leida. Samuti saavad vanemad teada, kuidas arendada lapse mänguoskusi ja aidata tal luua sõprussuhteid, kuidas koos mängimisest ja raamatute lugemisest/ vaatamisest rõõmu tunda."

# Kolm küsimust MTW programmis osalenutele:

1. Millist kasu said grupikohtumistest? 

- "Sõbralik ja avatud õhkkond julgustas – me ei ole üksi".
- "Palju kasulikku informatsiooni, mida lapsega kodus teha".
- "Nii palju informatsiooni selles osas, mida saaks muuta enda käitumises ja teadmine, et teen samas palju asju ka õigesti".
- "Soovisime ammutada võimalikult palju infot ja seda reaalselt rakendada – praktilised tegevused ja videod olid siin suureks abiks". Märkamine

2. Millist kasu saite perekohtumistest ja videoanalüüsist?

- "Saime reaalselt katsetada loengus õpitud võtteid koos vahetu tagasisidega".
- "Saime kohe võimaluse analüüsida oma tegevusi ja vajadusel neid muuta ja korrigeerida".
- "Saime nõu ja toetust".
- "Meile meeldis kogu protsess – algul arutelu ja tegevuste kavandamine ning seejärel video filmimine ja selle analüüsimine".
-"Sain uut energiat jätkamiseks".
-"Videoanalüüs oli põhjalik ja aitas seostada grupikohtumisel õpitut enda tegevustega".


3. Mida logopeed tegi, et Sind toetada?

- "Oli positiivne ja tunnustas".
- "Innustas - ei tasu loobuda, kui tekib lapsega mängides või suheldes takistus".
- "Mõtles kaasa ja aitas seada eesmärke, andis ideid".
- "Aitas lapsega tegutsedes rasketest hetkedest üle".
- "Andis häid soovitusi".
- "Meeldis, et logopeed pani meid ennast analüüsima ja võtma aega lapse jälgimiseks enne tegutsemist".

4. Millist tagasisidet on andnud programmis osalenud?

- Kui ma programmiga liitusin, olin lapsele pandud diagnoosist šokis. Kõike oli minu jaoks palju. Ei osanud arvata, mis mind ees ootab, kuidas hakkama saan ja kas üldse saan. Programmi viimasel päeval olen väga positiivselt meelestatud ja tean, et lõbus aeg on meid ees ootamas. Kõik, mis õppisin, kõik nõuanded, mis sain, olen pannud kõrva taha ning kasutan edaspidi. See edasiminek ja lapse areng on selle aja jooksul (minu silmis) väga suur. See annab mulle meeletult palju enesekindlust juurde. Suured tänud!

- Alguses olin segaduses, et kas ja kuidas saan lapse arengut toetada. Nüüd on mul palju kindlam tunne - tean, mida ma tema arengu toetamiseks tegema pean.

-Alguses arvasin, et see programm on lihtne: nippide rakendamine lapsega kontakti saavutamiseks ning mänguoskuse arendamiseks. Hiljem selgus, et see on oluliselt keerulisem kui arvasin, oluliselt nüansirikkam. Aitäh!

- Kui ma tulin programmi, siis mul oli lootuse tunne. Kuna see oli üks esimesi samme autismile vastu astudes, siis oli ka kerge hirm. Nüüd tunnen end vähem hirmul, sest mul on sammud, mida astuda oma lapse elukvaliteedi parandamiseks. Sammud, mida iseseisvalt välja poleks mõelnud.

- Programmi tulles tundsin end ebakindlalt. Nüüd tunnen, et olen saanud rohkem kui lootsin. Tunnen ennast kindlamalt.

- Kui ma tilin programmi, siis ma tundsin end suhteliselt lootusetult, sest ma ei teadnud, kuidas oma last aidata. Hetkel tunnen, et liigume õiges suunas ja meil on vajalik abi ja oskused.

- Programmi tulles tundsin hirmu ja segadust eesootava ees. Nüüd tunnen ennast kindlamalt lapsega tegeledes. Oskan tema mänguga kaasa minna ja seda laiendada.. Jälgin rohkem lapse huvi ja algatust.

Huvi korral täpsem info programmi kohta:  

______________
Pildid allikast: FROM BIRTH TO FIVE YEARS, Children’s developmental progress, Mary D. Sheridan, Revised and updated by Ajay Sharma and Helen Cockerill

Arveldus

SWEDBANK AS
Liivalaia 8, 15040, Tallinn 
EE612200221035784581
SWIFT/BIC: HABAEE2X 

Tüüptingimused

>> KÕNERAVI OÜ, Tervishoiuteenuse litsentsid: L04114 ja  L06571
>> TIKRA OÜ, Rehabilitatsiooniteenuse litsents: SRT000238
Teenuse tüüptingimused: [SIIN] 

Õppekorraldus

>>TERVISEHOID OÜ, Täiskasvanute koolitusasutus/ EHIS-e ID: 257222
Koolituste õppekorralduse alused: [SIIN]
Õppekava #1. Väikelaste toetamine: [SIIN]
Õppekava #2. Müo: [SIIN]
Vaata koolitused: [SIIN]
Kontakt: info@logopeed.ee

 

ANDMEKAITSE

Vastutav isiku nimi: Kristjan Krass
Email: kristjankrass @logopeed.ee
Andmekaitse poliitika [SIIN]