Aastast 2017 on Logopeediakliinikus rakendatud varajase märkamise ja sekkumise programme. Imikute ja väikelastega peredele on loodud tegevuste kogum, mis toetab suhtlemisoskuste ja kõne arengut. Innovaatilised videotagasisidestus Hanen meetoodikaga programmid autismispektri või sotsiaalse kommunikatsioonihäirega ning kõnearengu hilistumisega väikelaste vanematele ja lastele. Programmid on suunatud varajasele märkamisele (0-6 aastani) ja sekkumisele. Tegemist on imikutele ja väikelastele ning nende peredele välja arendatud teenuste kogumiga.
Kuigi ekspressiivse kõne oskused paranevad nii vanemate kui logopeedi poolsel sekkumisel, toovad uuringud välja, et suuremaid edusamme teevad need lapsed, kelle puhul suunatud sekkumist teostasid vanemad. Vanematepoolne sekkumine on eriti tõhus, kui nad läbivad eelnevalt koolituse, mis sisaldab struktureeritud loenguid ja töötubasid, strateegiate tutvustamist, rollimänge, juhendamist ja tagasisidestamist. Logopeediakliinikus toimub regulaarselt innovatiivne vanemlusprogramm autismispektri või sotsiaalse kommunikatsioonihäirega väikelaste vanematele kahes grupis. Vanemlusprogrammi jooksul õpib pere, kuidas kaasata last vastastikusesse suhtlemisse, kasutama igapäevaseid tegevusi keele õpetamiseks, kohandama oma kõnet ja tegevusi nii, et laps saaks aru, õpiks uusi sõnu, mõisteid ning mänge. Programmis kombineeritakse logopeedi konsultatsioon ja innovaatilisi videotagasisidestus analüüse videotreeninguga, et saavutada parim õpitulemus perele.
Grupid:
MTW Programm ehk Sotsiaalne areng - Grupp suhtlemisraskustega ja autismispektriga väikelastele. Gruppe juhib logopeedSee e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.Gruppide moodustamine toimub regulaarselt kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa) Kava!
ITTT Programm ehk Kõne arengu toetamine - kõne arengu toetamise grupp. Gruppe juhib logopeed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Gruppide moodustamine toimub regulaarselt kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa) Kava!
SRT Programm (TASUTA) - sotsiaalse rehabilitatsiooni raames vanemluskoolitust „Kõne arengu hilistumisega või sotsiaalse kommunikatsiooni raskustega väikelaste perede grupiteraapia" peredele, kus kasvab 0-6-a laps, kellel on kommunikatsiooniraskused või autismispekter NB! Loe osalemise tingimusi!See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
HIND:500 €*/** / üks etapp * Eesti Haigekassa teraapiafondi saatekirjaga on omaosaluse hind: 340 €/ üks etapp ** SRT Programmi raames tasuta
MTW - sotsiaalne areng/ kuni 6-a. laps
Programm MTW (More Than Words) on suunatud sotsiaalse suhtlemise raskustega väikelastele ja autismispektriga kuni 6-a lastele ja nende lähedastele. MTW on metoodiline lähenemine, mis pakub terviklikku ning individuaalsetest vajadustest lähtuvat õpikogemust. MTW programmi unikaalsus seisneb selles, et iga lapse ja pere kohta püstitatakse individuaalsed eesmärgid - seda nii individuaal- kui grupikohtumistel. Grupikohtumised toimuvad reeglina õhtuti 17:00 Logopeediakliinikus. Programmi juhibSee e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. ja assisteerib eripedagoog. Loe pikemalt programmi tutvustust!
Gruppide moodustamine toimub kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa). Tutvu programmi kavaga!
ITTT - kõne arengu toetamine/ kuni 5-a. laps
Programm ITTT (It Takes Two to Talk) keskendub spetsiifilisemalt kõne arengu toetamisele, gruppi oodatakse kuni 5-aastaste laste peresid, kus lapse kõne areng on hilistunud. ITTT on metoodiline lähenemine, mis pakub terviklikku ning individuaalsetest vajadustest lähtuvat õpikogemust. Programmi unikaalsus seisneb selles, et iga lapse ja pere kohta püstitatakse individuaalsed eesmärgid - seda nii individuaal- kui grupikohtumistel. Grupikohtumised toimuvad reeglina õhtuti 17:00 Logopeediakliinikus. Programmi juhib See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. ja assisteerib eripedagoog. Loe pikemalt programmi tutvustust!
Gruppide moodustamine toimub kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa). Tutvu programmi kavaga!
SRT Programm
Pakume sotsiaalse rehabilitatsiooni raames vanemluskoolitust (SRT Programm) „Kõne arengu hilistumisega või sotsiaalse kommunikatsiooni raskustega väikelaste perede grupiteraapia" peredele, kus kasvab 0-6-a laps, kellel on kommunikatsiooniraskused või autismispekter. SRT programmi läbides omandatakse võtted, strateegiad ja võrgustiku tugi sotsiaalse kommunikatsiooni-, autismispektriga ja kõne arengu hilistumisega väikelastele ja nende peredele. Kui lapsele on määratud puue, rahastab programmis osalemist Sotsiaalkindlustusamet. NB! Loe osalemise tingimusi!
Grupid:
Sotsiaalne areng - suhtlemise raskustega väikelastele ja autismispektriga grupp. Gruppe juhib logopeed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Gruppide moodustamine toimub regulaarselt kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa) Kava!
Kõne arengu toetamine - kõne arengu toetamise grupp. Gruppe juhib logopeed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Gruppide moodustamine toimub regulaarselt kaks korda aatas ning programm jaguneb kaheks osaks (1. ja 2. osa) Kava!
Pakume sotsiaalse rehabilitatsiooni (SRT) raames vanemluskoolitust peredele, kus kasvab 0-6-a laps, kellel on kommunikatsiooniraskused või autismispektrihäire. Kui lapsele on määratud puue, rahastab programmis osalemist Sotsiaalkindlustusamet (programmi kokkuvõte).
SRT programmi läbides omandatakse võtted, strateegiad ja võrgustiku tugi sotsiaalse kommunikatsiooni-, autismispektrihäirega ja kõne arengu hilistumisega väikelastele ja nende peredele. Kuigi ekspressiivse kõne oskused paranevad nii vanemate kui logopeedi poolsel sekkumisel, toovad uuringud välja, et suuremaid edusamme teevad need lapsed, kelle puhul suunatud sekkumist teostasid vanemad. Vanematepoolne sekkumine on eriti tõhus, kui nad läbivad eelnevalt koolituse, mis sisaldab struktureeritud loenguid ja töötubasid, strateegiate tutvustamist, rollimänge, juhendamist ja tagasisidestamist. Meie programm baseerub teaduspõhisele Hanen-metoodikale, kus on kõik nimetatud võtted esindatud. Programm hõlmab kombineeritult individuaalseid logopeedilisi ja eripedagoogilisi konsultatsioone ning pereteraapiaid, videokonsultatsioone, et saavutada parim õpitulemus perele. Logopeediakliinikus toimuvad regulaarselt alates 2017.aastast koolitused autismispektri või sotsiaalse kommunikatsioonihäirega ning kõnearengu hilistumisega väikelaste vanematele.
Grupid:
Sotsiaalne areng - suhtlemise raskustega väikelastele ja autismispektrihäirega grupp. Gruppe juhib logopeed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Gruppide moodustamine toimub regulaarselt - neli (kuus pere) gruppi aastas Kava!
Kõne arengu toetamine - kõne arengu toetamise grupp. Gruppe juhib logopeed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Gruppide moodustamine toimub regulaarselt - neli (kuus pere) gruppi aastas Kava!
Riikliku rahastuse saamiseks on perel kaks võimalust:
1. Kui lapsele on määratud puue, saab programmi suunamist taotleda SKA-st Taotlemise ja teenuse kohta saab täpsemalt lugeda siit
Taotlemise ja teenuse kohta saab täpsemalt lugeda siit
Digitaalselt allkirjastatud taotlus e-posti teel aadressile: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.;
Paberil allkirjastatud taotlus posti teel aadressile Paldiski mnt 80, 15092 Tallinn
Sotsiaalkindlustusameti klienditeenindustes üle Eesti. Aadressid ja vastuvõtuajad leiad siit.
2. Kui lapsele pole puude raskusastet määratud, pöördu abi saamiseks ja teenuse vajaduse hindamiseks kohaliku omavalitsuse lastekaitsespetsialisti poole. Spetsialist hindab lapse abivajadust, nõustab sobiva teenuse välja selgitamisel ning abistab vajadusel sotsiaalse rehabilitatsiooni teenusele suunamisel. Loe täpsemalt siit
Sotsiaalkindlustusameti kontaktid:
Puudega lapsed
Ekaterina Ossipova (peaspetsialist) 53329665 See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Küllike Kont (peaspetsialist) 51911874 See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
KOV abivajava lapsed
Marge Laks (koordinaator) 53037450 See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
NB! – uuri, kas meie programm on sinu lapsele ja perele sobiv
Esimene osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust.
Kohtumised
Teema
Aeg (t)
1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine - Perevisiit nr. 1
Lapse suhtlemiseoskuse taseme hindamine. Videosalvestus vanema ja lapse omavahelisest interaktsioonist. Baasvideo loomine.
1
2. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 1
Luba lapsel juhtida: kuidas ja miks Su laps suhtleb. Strateegiad: silmast silma, Vaatle-Oota-Kuula.
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 2
Järgi lapse algatusi: kuidas reageerida lapse algatustele – liitu, imiteeri, tõlgenda, kommenteeri.
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening - Perevisiit nr. 2
Videotagasiside abil koos vanemaga strateegiate rakendamise analüüs ja individuaalsete eesmärkide täpsustamine.
2
5. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 3
Võta vooru, et suhtlust ülal hoida: võtted vooruvahetuse tekkeks ja ülal hoidmiseks igapäevategevuste raames.
3
6. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 4
Lisa suhtlemisel keelelisi vahendeid, et aidata aidata lapsel mõista uusi sõnu ning ennast uutel viisidel väljendada.
3
7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening - Perevisiit nr. 3
Videotagasiside abil koos vanemaga strateegiate rakendamise analüüs ja individuaalsete eesmärkide täpsustamine. Kokkuvõte programmi käigus õpitust, edasiste suhtluseesmärkide püstitamine.
Teine osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust.
Kohtumised
Teema
Aeg (t)
1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine - Perevisiit nr. 1
Lapse suhtlemiseoskuse taseme hindamine. Videosalvestus vanema ja lapse omavahelisest interaktsioonist.
1
2. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 1
Lisa keelelisi vahendeid nii, et aidata lapsel mõista teda ümbritsevat maailma. Suhtlemiseesmärkide püstitamise õppimine.
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 2
Mängime! - mängulise tegevuse käigus ITTT strateegiate rakendamine. Suhtlemiseesmärkide täitmine mänguliste tegevuste raames.
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening - Perevisiit nr. 2
Videotagasiside abil koos vanemaga strateegiate rakendamise analüüs ja individuaalsete eesmärkide täpsustamine.
2
5. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 3
Vaatame raamatuid - Raamatute vaatamisel ITTT strateegiate rakendamine. Raamatute valik lähtuvalt lapse suhtlemisoskuste tasemest.
3
6. Interaktiivne loeng väikegrupis* - Grupikohtumine nr. 4
Liigume edasi koos muusikaga - Laulude ja riimide väärtus interaktsiooni toetamise ja keeleliste vahendite õppimise osas. Muusikalise rutiinse tegevuse kavandamine lähtuvalt lapse huvidest ja suhtlemisoskuste tasemest.
3
7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening - Perevisiit nr. 3
Videotagasiside abil koos vanemaga strateegiate rakendamise analüüs ja individuaalsete eesmärkide täpsustamine. Kokkuvõte programmi käigus õpitust, edasiste suhtlemiseesmärkide püstitamine.
Kõne arengu toetamise programm “It Takes Two to Talk” on mõeldud peredele, kus kasvab kõne arengu hilistumisega laps.
See on välja töötatud Kanadas Hanen keskuse (The Hanen Centre) logopeedide poolt ning programmi viib läbi Hanen keskuse poolt sertifitseeritud logopeed. Lapse kõne areng vajab toetamist, kui
esimesel eluaastal on lalin vaene, laps ei reageeri oma nimele, ei naerata vastuseks;
24-kuuselt ei ühenda sõnu omavahel fraasiks;
3-aastaselt on kõne võõrale mõistetamatu.
Miks on oluline vanemate koolitamine? Just vanemad veedavad oma lapsega kõige rohkem aega koos ja on oma lapse peamised suhtluspartnerid – kui vanemad on teadlikud erinevatest kõne arengut toetavatest strateegiatest, siis see annab võimaluse eneseväljenduse arengut toetada just lapsele sobival ajal ja terve päeva vältel.
Nii individuaalsetel kui grupikohtumistel keskendutakse praktilistele võtetele ja strateegiatele, mille abil saaksid vanemad oma lapse kommunikatsiooni ja interaktsiooni toetada just lapse loomulikus keskkonnas igapäevaste, tuttavate ja korduvate tegevuste käigus (riietumine, magamamineku rutiinid, raamatu vaatamine jm).
Vanemad õpivad, kuidas:
identifitseerida oma lapse suhtlemisoskuste taset ja suhtlemise stiili, mis omakorda aitavad seada igale lapsele individuaalseid suhtluseesmärke.
välja selgitada, mis motiveerib last suhtlema, et vastavalt sellele teadmisele luua lapsele võimalusi suhtluse algatamiseks.
kohandada igapäevaseid tegevusi viisil, mis võimaldaks järgida lapse algatusi suhtlemisel, toetaks last vooru võtmisel ning toetaks lapse aktiivset osalust tegevuses.
oma last suhtlemisel julgustada ja toetada.
lisada suhtlemisel lapse suhtlustasemele vastavaid keelelisi strateegiaid, et toetada lapse kõne mõistmise ja eneseväljenduse arengut.
Programmi 1. osa ja 2. osa koosneb seitsmest kohtumisest:
1 programmieelne konsultatsioon ja videosalvestus vanema ja lapse omavahelisest interaktsioonist/suhtlemisest (hindamaks lapse suhtlemisoskuste taste ning lapse ja pere sobivust programmi, täita ära vajalik dokumentatsioon)
4 praktilise suunitlusega grupikohtumist/loengut (kohtumise kestvus 3 akadeemilist tundi, osalevad ainult vanemad). Grupp koosneb viiest/kuuest perekonnast, kus kasvab kõne arengu hilistumisega laps.
2 individuaalset konsultatsiooni filmimise ja tagasisidega igale perele (konsultatsiooni kestvus 2 akadeemilist tundi, osalevad vanemad ja laps).
Toimumisaeg:
Programmieelne konsultatsioon toimub kokkuleppeiliselt.
Individuaalsed ja grupikohtumised kohtumised toimuvad september–mai 1 kord nädalas (hetkeseisuga kolmapäeviti). Grupikohtumised algavad kell 17.00 ning vahepealsed individuaalsed kohtumised toimuvad päeva jooksul (kellaajad lepime kokku kohtumiste lähenedes).
Esimene osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust.
Kohtumised
Teema
Aeg (t)
1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine (Perevisiit nr. 1)
Baasvideo loomine. Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes, mille käigus lapse suhtlemisaktiivsus on kõrgeim: 1. kontaktimäng ilma mänguasjadeta (nt., Kuku?, Patsu-patsu kooki!, kõditamine, müramine, jne.); 2. maiustus/toidupala – soovi väljendamine; 3. raamatu vaatamine; 4. mänguasjad ja tegevused koos
1
2. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 1)
Kuidas arvestada lapse huvidega? Kuidas interpreteerida lapse sõnumeid?
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 2)
Kuidas aidata oma lapsel õppida imiteerima Hindamine: sensoorsed eelistused
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening (Perevisiit nr. 2)
Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon
2
5. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 3)
K.A.V.A kontaktmängud. Eesmärgid kontaktimängudes
3
6. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 4)
Eesmärgid rutiinides. Kuidas aidata oma lapsel igapäevastes rutiinides õppida
3
7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening (Perevisiit nr. 3)
Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon. Kokkuvõte.
Teine osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust.
Kohtumised
Teema
Aeg (t)
1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine (Perevisiit nr. 1)
Baasvideo loomine. Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes, mille käigus lapse suhtlemisaktiivsus on kõrgeim.
1
2. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 1)
Mänguasjadega mängimise oskuse hindamine Õpime mänguasjadega mängima
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 2)
Mäng eakaaslastega Kuidas toetada oma last ja tema mängukaaslast?
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening (Perevisiit nr. 2)
Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon Meenutame K.A.V.A kontaktimängus mänguasjaga. Õpime mänguasjadega mängima. Mängu laiendamine: kommunikatiivne või mängueesmärk. Filmi oma last mängimas teiste lastega/lapsega
2
5. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 3)
Eesmärgid raamatute lugemisel
3
6. Interaktiivne loeng väikegrupis* (Kohtumine grupis nr. 4)
7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening (Perevisiit nr. 3)
Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon. Kokkuvõte. More than Words strateegiate koos kasutamine • õpetad oma lapsele uusi viise, kuidas mänguasjadega mängida; • lisad mängule kommunikatiivseid eesmärke; • arendad suhtlust raamatute kaudu.
Rahvusvaheline "More Than Words" (MTW) programm on mõeldud peredele, kus kasvab eriline laps. Programmi unikaalsus seisneb selles, et igale lapsele ja perele püstitatakse individuaalsed eesmärgid - seda nii pere- kui grupikohtumistel. Selline personaalne lähenemine annab peredele vajaliku enesekindluse ja oskused toetada oma last. Programmi juht, logopeed Ly Laane nendib, et Eestis on järjest enam lapsi, kellel esineb tugevaid meeleolukõikumisi, kes käituvad rahutult, reageerivad kõnele puudulikult, kellel kõne puudub või on väga omapärane. Nende laste mänguoskused on vähesed, eakaaslastega suhtlemisel jäävad nad hätta. Sellises olukorras vajavad lapsevanemad paremaid teadmisi, et toetada oma lapsi esimeste sõnadeni jõudmisel ja sotsiaalse kontakti saavutamisel.
“Iga lapsevanema soov on, et laps teatud vanusesse jõudes lausuks oma esimesed sõnad ja naerataks meile, kui sellest rõõmu tunneme. Sageli ei piisa aga esimeste sõnadeni jõudmiseks vanema igakülgsest pingutusest lapsele uute sõnade tutvustamisel. Miks? Sest enne sõnade tulekut vajab laps tervet rida eeloskuseid (nt reageerimine vanema kõnele, tähelepanu püsimine ja selle jagamine, tegelemine erinevate mänguasjadega, lihtsate korralduste mõistmine, jne) - kui need puuduvad, jäävad ka sõnad tulemata. MTW pereprogrammis õpitakse koos, millised on need oskused, mis on Teie lapsel puudu esimeste sõnadeni ja sotsiaalse kontaktini jõudmisel ning millest alustada, et laps nendeni jõuaks” lisab programmi juht, logopeed Ly Laane.
Programmi juht lisab, et metoodiline lähenemine annab tervikliku ning individuaalsetest vajadustest lähtuva õpikogemuse.
„Programmi käigus aitame vanemal paremini mõista oma last ja tema suhtlemisraskuste tagamaid. Teadlik vanem on enesekindel vanem. Väikeses grupis on vanemad üksteisele toeks ja abiks, jagades oma kogemusi ja ideid, kuidas keeruliste olukordadega toime tulla või väikestest sammudest rõõmu tunda“ lisab ta.
Mida programmist õpid?
Programmi raames õpid Sa kasutama praktilisi ja tõhusaid strateegiaid, et toetada oma lapse kommunikatsiooni ja interaktsiooni igapäevastes tegevustes. Just igapäevases tuttavas ja korduvas argisuhtluses arenevad Sinu lapse kommunikatiivsed oskused.
Kuidas su laps hetkel suhtleb ning millised võiksid olla järgmised sammud?
Milline on sinu lapse õpistiil ning kuidas seda kõige paremini ära kasutada?
Mis motiveerib su last suhtlema?
Kuidas muuta igapäevased tegevused suhtlemisvõimalusteks?
Kuidas aidata lapsel talle öeldut mõista?
Kuidas arendada lapse mängusoskusi?
Kuidas aidata oma lapsel luua sõprussuhteid?
Miks on vanemad kaasatud programmi?
Vanemad on kõige olulisemad inimesed oma lapse elus ning samas ka tema parimad õpetajad. Üks suurimaid kinke, mida sa vanemana oma lapsele anda saad, on pakkuda talle abi suhtlemisel ja ümbritseva mõistmisel.