KAVA - Programm MTW

mtw3 1200 200

KAVA - 1. osa

Esimene osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust. 

KohtumisedTeemaAeg (t)

1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine
(Perevisiit nr. 1)

Baasvideo loomine. Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes, mille käigus lapse suhtlemisaktiivsus on kõrgeim:
1. kontaktimäng  ilma  mänguasjadeta (nt., Kuku?, Patsu-patsu kooki!,  kõditamine, müramine, jne.); 2. maiustus/toidupala – soovi väljendamine; 3. raamatu vaatamine; 4. mänguasjad ja tegevused koos

1

2. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 1)

Kuidas arvestada lapse huvidega?
Kuidas interpreteerida lapse sõnumeid?
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 2)
Kuidas aidata oma lapsel õppida imiteerima
Hindamine: sensoorsed eelistused
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening
(Perevisiit nr. 2)

Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon

2

5. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 3)

K.A.V.A kontaktmängud. Eesmärgid kontaktimängudes 3

6. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 4)

Eesmärgid rutiinides. Kuidas aidata oma lapsel igapäevastes rutiinides õppida 3

7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening
(Perevisiit nr. 3)

Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon. Kokkuvõte. 2

* laps ei osale

mtw2 1200 600

MTW Kava 2. Osa (edasijõudnud)

Teine osa koosneb kolmest individuaalsest konsultatsioon-videotreeningu kohtumisest ning neljast interaktiivsest väikegrupi loengust. 

KohtumisedTeemaAeg (t)

1. Individuaalne konsultatsioon-hindamine
(Perevisiit nr. 1)

Baasvideo loomine. Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes, mille käigus lapse suhtlemisaktiivsus on kõrgeim.

1

2. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 1)

Mänguasjadega mängimise oskuse hindamine
Õpime mänguasjadega mängima
3
3. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 2)
Mäng eakaaslastega
Kuidas toetada oma last ja tema mängukaaslast?
3
4. Individuaalne konsultatsioon-videotreening
(Perevisiit nr. 2)

Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon
Meenutame K.A.V.A kontaktimängus mänguasjaga. Õpime mänguasjadega mängima. Mängu laiendamine: kommunikatiivne või mängueesmärk. Filmi oma last mängimas teiste lastega/lapsega

2

5. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 3)

Eesmärgid raamatute lugemisel 3

6. Interaktiivne loeng väikegrupis*
(Kohtumine grupis nr. 4)

Teeme kokkuvõtte. Seame eesmärgid järgnevateks kuudeks 3

7. Individuaalne konsultatsioon-videotreening
(Perevisiit nr. 3)

Videosalvestus vanemast ja lapsest erinevates tegevustes. Video analüüs ja konsultatsioon. Kokkuvõte. More than Words strateegiate koos kasutamine
• õpetad oma lapsele uusi viise, kuidas mänguasjadega mängida;
• lisad mängule kommunikatiivseid eesmärke;
• arendad suhtlust raamatute kaudu.
2

* laps ei osale

MTW1200 200


MTW programmist

Rahvusvaheline "More Than Words" (MTW) programm on mõeldud peredele, kus kasvab eriline laps. Programmi unikaalsus seisneb selles, et igale lapsele ja perele püstitatakse individuaalsed eesmärgid - seda nii individuaal- kui grupikohtumistel. Selline individuaalne lähenemine annab peredele vajaliku enesekindluse ja oskused toetada oma last.Eesti Logopeedide Ühingu juhatuse liige ja programmi juht, logopeed Ly Laane nendib, et Eestis on järjest enam lapsi, kellel esineb tugevaid meeleolukõikumisi, kes käituvad rahutult, reageerivad kõnele puudulikult, kellel kõne puudub või on väga omapärane. Nende laste mänguoskused on vähesed, eakaaslastega suhtlemisel jäävad nad hätta. Sellises olukorras vajavad lapsevanemad paremaid teadmisi, et toetada oma lapsi esimeste sõnadeni jõudmisel ja sotsiaalse kontakti saavutamisel. 

“Iga lapsevanema soov on, et laps teatud vanusesse jõudes lausuks oma esimesed sõnad ja naerataks meile, kui sellest rõõmu tunneme. Sageli ei piisa aga esimeste sõnadeni jõudmiseks vanema igakülgsest pingutusest lapsele uute sõnade tutvustamisel. Miks? Sest enne sõnade tulekut vajab laps tervet rida eeloskuseid (nt reageerimine vanema kõnele, tähelepanu püsimine ja selle jagamine, tegelemine erinevate mänguasjadega, lihtsate korralduste mõistmine, jne) - kui need puuduvad, jäävad ka sõnad tulemata. MTW pereprogrammis õpitakse koos, millised on need oskused, mis on Teie lapsel puudu esimeste sõnadeni ja sotsiaalse kontaktini jõudmisel ning millest alustada, et laps nendeni jõuaks” lisab  programmi juht, logopeed Ly Laane.jordan whitt

Programmi juht lisab, et metoodiline lähenemine annab tervikliku ning individuaalsetest vajadustest lähtuva õpikogemuse.

„Programmi käigus aitame vanemal paremini mõista oma last ja tema suhtlemisraskuste tagamaid. Teadlik vanem on enesekindel vanem. Väikeses grupis on vanemad üksteisele toeks ja abiks, jagades oma kogemusi ja ideid, kuidas keeruliste olukordadega toime tulla või väikestest sammudest rõõmu tunda“ lisab ta.

 Mida programmist õpid?

Programmi raames õpid Sa kasutama praktilisi ja tõhusaid strateegiaid, et toetada oma lapse kommunikatsiooni ja interaktsiooni igapäevastes tegevustes. Just igapäevases tuttavas ja korduvas argisuhtluses arenevad Sinu lapse kommunikatiivsed oskused.

  • Kuidas su laps hetkel suhtleb ning millised võiksid olla järgmised sammud?
  • Milline on sinu lapse õpistiil ning kuidas seda kõige paremini ära kasutada?
  • Mis motiveerib su last suhtlema?
  • Kuidas muuta igapäevased tegevused suhtlemisvõimalusteks?
  • Kuidas aidata lapsel talle öeldut mõista?
  • Kuidas arendada lapse mängusoskusi?
  • Kuidas aidata oma lapsel luua sõprussuhteid?

 
Miks on vanemad kaasatud programmi?

Vanemad on kõige olulisemad inimesed oma lapse elus ning samas ka tema parimad õpetajad. Üks suurimaid kinke, mida sa vanemana oma lapsele anda saad, on pakkuda talle abi suhtlemisel ja ümbritseva mõistmisel.

 

Kliiniline logopeed

Ly Laane

Ly Laane on Hanen Keskuse poolt programmi More Than Words®  läbiviija sertifikaadiga alates 2016. Programm toetab autistlike laste sotsiaalsete ja kommunikatiivsete oskuste arengut
Võta ühendust

 

Arveldus

SWEDBANK AS
Liivalaia 8, 15040, Tallinn 
EE612200221035784581
SWIFT/BIC: HABAEE2X 

Tüüptingimused

Tervishoiuteenuse litsents: L04114
Rehabilitatsiooniteenuse litsents: SRT000238
Teenuse tüüptingimused: [SIIN]

Kliiniline logopeedia

>> (EST) SIIN
>> (RU) SIIN

Kliiniline psühholoogia

>> (RU) SIIN