More Than Words® programmi 1.osa edukalt lõppenud

Sügisel alanud sotsiaalse kommunikatsiooni probleemiga laste peredele suunatud More Than Words®-i (MTW) programmi [siin] 1.osa möödus kiirelt, nii lapsed kui pered ootavad juba põnevusega 2.osa uue aasta algul. Vahepealne paus on hea teadmiste-oskuste kinnistamiseks.
Esimeses osas otsisime vastuseid teemadele: mis motiveerib last suhtlema, kuidas suhtlushuvi süvendada ja pikendada, Kuidas rääkida nii, et laps saaks kõnest paremini aru, kuidas arendada mänguoskusi, kuids aidata lapsel sõprust luua. Märkamine

Järgenavalt kokkuvõte esimesest osast:

"Miks soovitad MTW programmis osalemist?" - vastab logopeed Ly Laane, MTW programmi juht:

Vanemad õpivad läbi näitlike videote, praktiliste tegevuste ja eneseanalüüsi, kuidas nende laps hetkel suhtleb, millised võiksid olla järgmised sammud ning mis motiveerib last suhtlema. Väike grupp võimaldab kõigile aktiivset osalemist ja juhendajana jõuan pakkuda igale perele individuaalseid juhiseid ja toetust. Samuti on vanematel piisavalt võimalusi omavahel suhelda ja kogemusi jagada.
Vanematele on oluline, kuidas muuta igapäevased tegevused suhtlemisvõimalusteks, kuna lisaaega „harjutamiseks“ on sageli väga raske leida. Samuti saavad vanemad teada, kuidas arendada lapse mänguoskusi ja aidata tal luua sõprussuhteid, kuidas koos mängimisest ja raamatute lugemisest/ vaatamisest rõõmu tunda.
Esimene osa programmist möödus kiirelt ja nii lapsed kui nende pered ootavad juba põnevusega järge. Vahepealne paus on aga hea teadmiste ja oskuste settimiseks ja kinnistumiseks.

"Millist kasu said grupikohtumistest?" - vastavad osalejad:

- Sõbralik ja avatud õhkkond julgustas – me ei ole üksi. Vanus
- Palju kasulikku informatsiooni, mida lapsega kodus teha.
- Nii palju informatsiooni selles osas, mida saaks muuta enda käitumises ja teadmine, et teen samas palju asju ka õigesti.
- Soovisime ammutada võimalikult palju infot ja seda reaalselt rakendada – praktilised tegevused ja videod olid siin suureks abiks. 

"Millist kasu saite perekohtumistest ja videoanalüüsist?" - vastavad osalejad:

- Saime reaalselt katsetada loengus õpitud võtteid koos vahetu tagasisidega.
- Saime kohe võimaluse analüüsida oma tegevusi ja vajadusel neid muuta ja korrigeerida.
- Saime nõu ja toetust.
- Meile meeldis kogu protsess – algul arutelu ja tegevuste kavandamine ning seejärel video filmimine ja selle analüüsimine.
-Sain uut energiat jätkamiseks.
-Videoanalüüs oli põhjalik ja aitas seostada grupikohtumisel õpitut enda tegevustega.

"Mida logopeed tegi, et sind toetada?" - vastavad osalejad:

- Oli positiivne ja tunnustas
- Innustas - ei tasu loobuda, kui tekib lapsega mängides või suheldes takistus.
- Mõtles kaasa ja aitas seada eesmärke, andis ideid
- Aitas lapsega tegutsedes rasketest hetkedest üle
- Andis häid soovitusi
- Meeldis, et logopeed pani meid ennast analüüsima ja võtma aega lapse jälgimiseks enne tegutsemist

Uus MTW-1 grupp alustab jaanuaris 2021 - täpsem info:  

______________
Pildid allikast: FROM BIRTH TO FIVE YEARS, Children’s developmental progress, Mary D. Sheridan, Revised and updated by Ajay Sharma and Helen Cockerill

Arveldus

SWEDBANK AS
Liivalaia 8, 15040, Tallinn 
EE612200221035784581
SWIFT/BIC: HABAEE2X 

Tüüptingimused

Tegevusluba >> L04114
Tüüptingimused >> Tüüpleppe

Kliiniline logopeedia

>> (EST) SIIN
>> (RU) SIIN

Kliiniline psühholoogia

>> (RU) SIIN